Eurovision 2010

Nu verkar det vara avgjort att Eurovision Song Contest 2010 ska hållas i Telenor Arena här i Oslo. Det har ju varit lite spekulationer ett tag om vilken arena och i vilken stad tävlingen ska hållas. Jag tror dock att det hela bara handlade om att finna en lämplig plats i Oslo. Någon annan stad var väl inte ens med i diskussionen.

Arenan har plats för 23 000 åskådare vid konsertarrangemang och är därmed avsevärt mindre än arenan som användes tidigare i våras i Moskva som tar hela 80 000 åskådare.

-
Telenor Arena. (Bild från Telenors hemsida)

Värmeböljan fortsätter... Jag tänkte städa lägenheten innan jag åker på semester på måndag, men jag klarar knappt att röra mig härinne. Inte lätt att orka städa när det är 29 grader varmt inomhus. Såg att det var över 40 grader i solen tidigare idag. Åskovädret som kom igår kväll sänkte alltså inte temperaturen mer än för stunden.
 
Jag ser att det ska bli svalare från och med i morgon. Väderleksrapporten lovar endast (!) 20-23 grader och kanske någon regnby. Puuh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0