Den vita massajen

Under resan till Afrika ska vi bland annat besöka en massajby. Som en del i förberedelserna inför resan har jag köpt böckerna om Den vita massajen. Jag beställde böckerna billigt på internet och hittade även en film som är baserad på den första boken. Jag tänkte att detta var ett roligt sätt att lära sig mer om massajkulturen på.

Böckerna är skrivna av en kvinna från Schweiz som åker på semester till Kenya och blir förälskad i en massajkrigare. Hon känner genast att det är i Kenya hon hör hemma och lämnar allt hon har och flyttar till Kenya, där hon lever tillsammans med massajerna ute i bushen i tre år.

Jag gillar böckerna och kan verkligen rekommendera dem, eftersom man blir så inspirerad av denna kvinna som är så modig och vågar göra allt det hon drömmer om. Hon får utstå många prövningar och livet ute i bushen är inte alltid så lätt. Till sist måste hon ändå inse att olikheterna mellan kulturena ändå är för stora, men tänk vilka erfarenheter och upplevelser hon fick med sig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0