Albanien

I morgon åker jag tillsammans med en kollega på jobbresa till Albanien. Vi flyger tidigt på morgonen från Oslo till Albaniens huvudstad Tirana, via München. Sen får vi eftermiddagen på oss att se oss omkring lite i staden och gå ut och äta middag någonstans.

På måndag morgon åker vi ut på landsbygden till en påbörjad kraftverksdam där vi ska göra en inspektion av två dammluckor. Bygget av dammen påbörjades under 80-talet, men övergavs och allt har legat orört sedan dess. Jobbet beräknas ta två dagar så vi ska övernatta i en mindre stad som heter Gramsh.

När vi är klara åker vi tillbaka till Tirana och jag tänkte ta ledigt en dag, för att på så sätt kunna stanna en dag längre, för att hinna se lite mer av staden. Annars är tiden som oftast knapp när vi är ute på jobbresor. Det blir alltid långa arbetsdagar och det enda man hinner med efter jobbet innan det är sovdags är middagen.

Kollade in väderleksrapporten och de lovar 30-35 grader varmt hela veckan. Kommer nog att bli ganska varmt att jobba utomhus eftersom vi måste ha på oss våra skyddskläder. Fast det är såklart mycket bättre än att det regnar.

Är tillbaka från Albanien på torsdag och då blir det bara att packa om väskan eftersom jag åker till Afrika på fredag. Lite hektiskt men så kan det vara ibland.

Albania
Karta över Albanien från MapQuest.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Hoppas du haft det bra i Albanien och under din semester i Afrika! Gissar att du fått med dig hem många trevliga minnen =) Själv längtar jag massor att få åka iväg till New York i oktober, kan knappt bärga mig! Sedan har jag & Björn också fått en förfrågan om att följa med till Italien & Monza den 10 sep för att se formel 1. Vi har dock inte bestämt oss om det blir att åka iväg eller inte. Att resa är ju tyvärr inte gratis!



Du som pysslar mkt med foton... vet du någon bra affär som säljer fina fotoalbum? Jag har nämligen framkallat några fina kort från sommaren bla på söte Bo.



Hoppas allt är bra med dig!



Kram Kram

2009-08-18 @ 13:39:48
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0