Afrika

Nästa vecka på fredag åker jag till Afrika! Under den andra delen av min semester ska jag resa runt i Kenya och Tanzania i lite mer än två veckor. Det blir ett litet äventyr, men jag reser inte ensam som tur är. Resan är en organiserad rundtur med safari med den svenska researrangören Rosa Bussarna.

Resan startar i Kenyas huvudstad Nairobi, fortsätter till viltreservatet Masai Mara, vidare över gränsen till Tanzania, till Ngorongorokratern med dess rika djurliv, ner till kusten och avslutas på paradisön Zanzibar.

Det är en del förberedelser inför resan. Jag har vaccinerat mig mot Gula febern och kolera, skaffat Malariaprofylax, köpt lite nödvändiga saker som sovsäck, reselakan, resekudde, packpåsar och campinggrejer eftersom vi kommer laga en del mat själv och skaffat mig en guidebok över Östafrika.


Jag ser fram emot resan och hoppas på att vi får se massor av fantastiska djur! Safari är något som jag drömt om länge och nu kände jag att det var dags att åka.

You only live once! Som också är Rosa Bussarnas slogan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jisses, så spännande med en resa till Afrika. Jag beundrar ditt mod! Själv skulle jag inte våga åka även om det är med Rosa Bussarna. Då passar New York mig mkt bättre =) Jag har fortfarande kvar en större summa pengar från min skatteåterbäring, fick ju tillbaka ett fem siffrigt belopp och sedan får jag ju lön både juli, augusti och september före resan så det blir nog inga problem med att spendera pengar där borta haha För jag ska verkligen unna mig precis allt jag vill!

2009-07-23 @ 08:24:31
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0