Vi drar till fjällen, fest hela kvällen...

Lämnade Oslo för Hemsedal på fredag eftermiddag. När vi kom fram lagade vi mat tillsammans i stugorna och drack lite öl. Observera att det var lite i jämförelse mot hur det sedan skulle se ut under lördagen. :-) Vi var 20 stycken som bodde i min stuga och de flesta av dem kände jag inte sen innan, men alla var supertrevliga. Efter middagen gick vi runt lite och hälsade på i de andra Norconsult-stugorna.

På lördagen var vi ute i backen relativt tidigt. Jag hade en underbart hjälpsam kollega som skidlärare och hon lärde mig åka slalom. :-) Tack så mycket! Vi var så entusiastiska och åkte ända tills en annan kollega ringde mig och frågade om vi inte skulle komma på After ski snart... Då tog vi bara ett sista åk och sedan drog vi på After ski. Där blev det massor av öl, dans på borden, allsång till diverse låtar (väldigt många svenska)... Allt som hör After ski till! Efter flera timmars dansande på borden i pjäxor och skidkläder var man relativt slut i kroppen! Då vankades det tacomiddag i våran stuga. Ibland är det ganska kul att se fulla människor äta tacos... :-) Vi hade väldigt roligt under den middagen kan jag säga. Efter middagen spenderade jag ganska många timmar i bubbelbadet. :-) Festen fortsatte långt in på morgonkvisten och i våran stuga var det mest drag så många andra kom över till oss.

Var ute i backen ganska tidigt på söndagen också och jag mådde fint! Ibland är jag väldigt lyckligt lottad! :-) Skidåkningen gick bättre och bättre hela tiden och det kändes som att jag började få ganska bra kontroll på det hela. På eftermiddagen var vi ett gäng trötta skidåkare som satte oss i bussen hem.

Detta var en helt underbar skidhelg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0