Slalomskidor

Nu har jag köpt nya slalomskidor! Hittade ett par som verkade bra när jag och en kompis kollade lite på nätet. Efter jobbet gick vi till den butiken och de hade endast två par kvar... Det skulle visa sig att jag har tur med mina slalomgrejer för det ena skidparet var lagom långa till mig! Eller korta kanske passar bättre att säga. :-) Skidorna var rejält prissänkta och jag fick dem för under halva priset! 

En trevlig kille som jobbade i affären sa att det var precis rätt tidpunkt att köpa skidor nu om man ville ha dem till ett bra pris eftersom de säljer ut skidor som är kvar sen innan jul. När det börjar närma sig påsk är det högsäsong och då tar de in nya skidor inför det och nästa reatillfälle blir först efter påsk och då är ju säsongen över...

Köpte också de billigaste slalomstavar jag kunde hitta eftersom det inte är så noga med hur stavarna är eftersom man inte använder de särskilt mycket i åkningen. De fungerar mest som stöd.


Här är en bild på skidorna från XXL´s hemsida. Tyvärr så hittade jag inte någon större bild men de är i allafall vita och blåa och av märket Salomon. :-)



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej vännen! Du går verkligen in helhjärtat för det här med slalomutrustning nu! Jisses...!! Har för mig att ditt slalomintresse har varit rätt minimalt förut, men jättekul att du har ändrat dig! Schysst att du hittar allt på rea, det gjorde jag med med mina senaste grejer också. Känns bra att göra såna kap, handlar ju om tusenlappar som man sparar. Och, såklart..grejerna är jättefina!



Har ni redan planerat in resa nr2, eller? :)



KRAM

2009-01-27 @ 08:22:29
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: svar

Tja vad visste jag för jag hade ju i princip aldrig provat förut...



Skidresa nummer två blir nu till helgen! :-)

2009-01-27 @ 20:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0