Resemässa

Idag har jag besökt reiselivmessen som är Norges största resemässa. Gillar att gå på resemässor och få inspiration och nya idéer om vart jag ska resa härnäst. Kom hem från mässan med en påse full av broschyrer och kartor, dessutom fick jag några resetidningar (på norska) helt gratis. :-) Nu har jag massor att bläddra i och inspireras av. Dessutom är ju detta ett steg i rätt riktning för att klara årets mål att resa mer

Av flygbolaget Thai fick jag denna underbart vackra orkidée. :-) Var tvungen att fota den eftersom jag antar att den inte kommer att överleva alltför länge... Jag lyckades i alla fall frakta hem den utan att den gick sönder!  


För att stödja HIV och AIDS drabbade människor i Sydafrika köpte jag en liten "pärldocka" för 50 kr som kallas Little Traveller. De drabbade människorna tillverkar dockorna själva och intäkterna från försäljningen bidrar till att göra deras liv lite bättre.

Med dockan medföljde även ett litet pass. Little Traveller har en egen hemsida där man kan lägga in foton på sin docka framför olika sevärdheter runt om i världen och så kan man skriva in i passet var den har varit och rest. Här är en länk till Little Traveller. Fast det känns ju lite väl overkill... :-) Men den tar ju trots allt inte så stor plats i väskan om man nu får för sig att ta med den på resan.

I alla fall så tycker jag att jag har gjort en god gärning idag som kanske bidrar till att förbättra min karma! :-)

Snyggingen med sitt pass som är aningen större än henne själv... 
Lite söt ändå, värsta brett mellan ögonen och håret representerar 1/3 av längden.

Kommentarer
Postat av: Elin

vilken god idé att ha en blogg! roligt att läsa, du skriver bra! och kul att va uppdaterad om vad som händer i ditt liv.



Kraam // Elin

2009-01-10 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0