Nyårsmål 2009

Nytt år, nya möjligheter!

Jag brukar sällan ha några nyårslöften men nu firade jag nyårsafton tilsammans med en väninna och vi hade bestämt att vi båda skulle göra varsin lista med saker vi ville uppnå under år 2009 istället för nyårslöften. Så jag har skrivit ner 16 nyårsmål. Både mindre och större saker, men det är sånt som jag tror att jag kan klara om jag bara försöker. Sedan visade vi listorna för varandra och under årets gång ska vi hålla koll på och uppmuntra varandra att nå målen... :-) Några av målen har vi gemensamt så de ska vi nog klara ganska enkelt!

Egentligen är detta en sak mellan mig och henne, men jag kan avslöja några av målen för er:

* Resa mer (besöka minst 5 länder jag inte varit i förut)
- Den gillar jag stenskarpt! Älskar verkligen att resa och i år ska det bli massor av det hade jag tänkt.

* Spara pengar (har avtalat en minsta summa)

* Gå en fotokurs
- Har ju en ny digital systemkamera som väntar på att användas.

* Fortsätta med klättringen

* Köpa ett par vandringskängor och gå på tur
- Måste ju bli lite mer norsk av mig. :-) Tur jag har en norsk väninna som kan lära mig hur det ska gå till!

Som min väninna sa så har jag ju vissa mål som strider mot varandra vilket kanske gör det hela lite svårare... Som att resa massor och samtidigt spara mycket pengar. :-) Men det är bara en större utmaning och jag tror verkligen att jag kan klara det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0