Filippinerna

Tänkte visa lite bilder från min jobbresa till Filippinerna i somras. Var på Filippinerna i 2 veckor i juni och jobbade på två vattenkraftverk. Jobbet gick bra och vi hann klart i tid så jag hade två lediga dagar innan jag flög vidare till Kina. Under dessa dagar gjorde jag en tur till Banaue för att titta på de världsarvslistade risterrasserna. Det var verkligen värt den långa bilresan dit!

Filippinerna är för övrigt ett underbart land! Människorna är väldigt trevliga och hjälpsamma, prisnivån är låg och de flesta pratar jättebra engelska, så att kommunicera är sällan ett problem. Det är helt klart ett land som jag kommer resa tillbaka till för turista i!








Ambuklao damm


Den ena dammen som vi jobbade på. Vi tillbringade dagarna hängandes i en korg till en mobilkran som stod uppe på dammen. Vi hissades ner till lagrena (som håller fast luckorna) där vi monterade mätutrustning så att vi kunde testa luckornas skick. Tur att jag inte är höjdrädd kan jag då bara säga! Men stackars min kollega som har höjdskräck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0