Borås

Hade en jättebra helg hos brorsan! När jag kom fram på fredagen mötte han mig och vi gick på Subway och åt lunch. Jag åt som vanligt min favvomacka med kalkon men jag testade en ny dressing med vitlök och parmesan. :-) Mmmm... Subway är gott och det är betydligt billigare på svenska Subway jämfört med norska! Var på Systembolaget sen och handlade lite saker att ta med till Norge.

Brorsan lagade middag och det blev lax med redcurry i kokkosmjölk. Efter middagen gjorde vi oss klara och sen for vi på fest med några av hans kompisar. Blev dock en ganska lugn tillställning och ingen gick ut. När vi skulle hem så kom aldrig bussen vi skulle åka med så vi fick snällt gå hem... Så kan det gå! Det värsta var att det blåste sjukt kallt och blötsnö drev rätt i ansiktet på en... Bra peeling för ansiktet dock i kallaste laget!

Lördagen blev det en massa shopping, först i stan där vi också passade på att gå på café och fika. Det gör jag så sällan så det var trevligt. På stan handlade jag lite presenter från Gallerix samt ett body butter i reseförpackning och ett läppbalsam från Body Shop... Ja vet, jag får inte köpa mer saker från Body Shop men det var ju på rea! :-)

Sen åkte vi ut till Knalleland och kollade på skidgrejer. Blev inköp av nya slalompjäxor från Salomon. Förra årets modell så de var rejält prissänkta! Tur hade jag eftersom de endast hade kvar en storlek och den hade de tre par av. Precis min storlek! Han på affären sa att det är bra att ha småa fötter för då är chansen större för att få tag på pjäxor på rea.

Köpte också två långärmade v-ringade baströjor från H&M, en vit och en svart.

Jag bjöd brorsan på middag och eftersom han fyllde år så fick han bestämma vad vi skulle äta. Han valde sushi. Han håller på att lära mig att gilla sushi och jag tycker att det går ganska bra faktiskt. Men jag vägrar äta massa konstiga råa fiskar och håller mig till lax, räkor, kräftstjärtar, crabsticks och de med grönsaker i. Sushi är sån fin mat också eftersom bitarna är små konstverk i sig själv och det gillar jag.

Till efterrätt blev det Ben & Jerry´s glass. Jag och brorsan håller på med ett smaktest av de olika sorterna. Ska avlägga rapport senare!


Snygg sushin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0