Väggdekorationer

Om jag hade en egen bostad skulle jag definitivt skaffa en väggdekoration kanske i form av en världskarta. Jag älskar ju som bekant kartor och på en vit vägg skulle denna karta vara fin. Kartan är tillverkad av tunn självhäftande plast och har måtten 120x76 cm. Den finns att köpa hos Favoritsaker, men jag tycker nog att priset är lite i högsta laget.

Är du lite konstnärlig av dig (och framför allt är det en fördel om du äger lägenheten du bor i) så kan du givetvis måla på väggen själv. Jag och en kompis diskuterade för någon vecka sedan att måla något i hans lägenhet. Han är typiskt norsk och äger så klart sin lägenhet... :-)

Väggdekoration Världskarta, svart - Ferm Living
Bild från favoritsaker.se

En väninna tipsade också om fina texter som kan användas för att dekorera väggarna med. De är också tillverkade i samma typ av självhäftande plast. De kan beställas från Vimsadekor. Jag hittade några som jag tycker om, bland annat texten som jag har som rubrik på min blogg! :-)



Dessa meningar skulle jag verkligen kunna tänka mig att sätta upp på min vägg! Alla ni lyckliga som har en egen bostad kan ju överväga det. Jag ska nog först fixa någonstans att bo innan jag börjar inreda! :-)



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej hej!

Kul att du hittade till min blogg.. Ja jag har det så otroligt bra med min lilla familj på landet. Lyckligare än någonsin! =D



Hur är det själv då? Vad jobbar du med?

Kul att bo i Norge? ;)



2009-02-26 @ 21:45:29
URL: http://tingelingela.blogg.se/
Postat av: Therese

Den där kartan har Jonas suktat efter i över ett år nu...men vi tycker att den är lite väl dyr och hans övertalningar om att jag skulle lyckas alldeles förträffligt med att MÅLA en karta på vår vägg istället har inte riktigt lyckats ;)



Väggord är fina. Ett tips, om du vill göra det billigare, är att köpa dekorplast på rulle och själv skära ut bokstäver. Som mall kan du använda utskrivna ord på papper, eller så kan du ju köra på fri hand såklart. Det blir lika bra, till en bråkdel av priset. Det är mitt nästa projekt här hemma :)

2009-02-27 @ 10:00:56
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag skulle verkligen också vilja ha dekorativa väggord i lgh men som sagt... fördel vore ju om man hade en bostadsrätt eller ett eget hus. Btw... jag är på arlanda fredag den 6 mars kring klockan 11-tiden. Tror du vi hinner ses som hastigast då?! Hade varit trevligt att få ge dig en grattis kram på födelsedagen IRL =) Ha en trevlig fredag! Kram Anna

2009-02-27 @ 14:48:53
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0