Underbara Hemsedal

Strålande sol, klarblå himmel och underbar skidåkning summerar denna helg!

Anlände till Hemsedal på torsdag kväll bytte snabbt om och hann med två turer under kvällsåkningen innan liften stängde. Tidigt upp på fredagen och åkte fram till middagstid. Efter middagen öppnade backarna igen för kvällsåkning som vi inte ville missa. Trötta i kroppen blev det sedan några öl på en sportbar i närheten av stugan.

Efter frukost på lördagen var vi ute i backarna igen. Jag och två till bestämde oss för att ta en två timmars skidlektion och det var ett riktigt bra beslut. Vi fick en svensk kille som skidlärare och han gav mig verkligen en massa nytt självförtroende och jag bevisade för mig själv att jag kan och vågar åka svårare backar. Han tog oss med till backar som vi kanske inte vågat testa annars. Jag var så glad efter lektionen!

Lördagen avslutades med några öl på ett hotell uppe i backen sedan gemensam middag med hemlagad mat och lite mousserande vin.

På söndag morgon packade vi ihop våra saker och lastade bilarna innan vi begav oss ut i backarna igen. Vi åkte så mycket vi hann och vi avstod till och med lunch för att hinna åka mer. Sen vid tretiden packade vi in oss själva i bilarna och började köra mot Oslo.

Det enda negativa med helgen var att en av killarna blev pååkt på fredagen av någon galen tjej som inte hade koll på vad hon gjorde... Stackarn, han bröt ett revben och det var efter 50 meter i hans första åk. :-( Så han fick tillbringa hela helgen i stugan nerdrogad med starka värktabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0