Tullins Café

Igår fyllde en kompis år och för att fira honom var vi ett gäng som gick ut och åt tillsammans på Tullins Café. Det blev en trevlig och ganska lugn kväll med mat och några öl. Det var första gången jag var på Tullins Café. Stället är ganska litet men det har sin charm och det är inrett i gammeldags stil med gamla och något slitna möbler. Menyn bestod av ganska enkla maträtter men det beror nog på att det är ett café och inte en restaurang. Ölen var i allafall billig! :-) Det är alltid kul att prova nya ställen!

Idag fyller en annan av mina underbara vänner i Sverige år! Grattis vännen!!! Hoppas du får en underbar födelsedag. Synd att vi ska bo så långt ifrån varandra för jag saknar dig! Men nu är det inte så länge tills vi ses... :-) I år kan jag inte ge dig alla hjärtans dag godisar i present som du brukar få... Hehe...

Hela dagen idag har jag varit ledig från jobbet och packat inför flytten. Nu är jag nästan klar med allt och väntar bara på en kompis som ska komma och hjälpa mig flytta efter jobbet. Tur att jag inte har så mycket saker säger jag då bara. Jag är så trött på att flytta och ändå så gör jag det hela tiden. Nu har jag flyttat 9 gånger (tror jag det är) de senaste 5,5 åren... Sjukt... Jag snittar ju 2 gånger per år! Om tre månader ska jag flytta igen och jag har ingen aning vart... Jippie... Ehh, nä!

Min dröm just nu är ett riktigt hem och en något mer organiserad tillvaro och känslan av att ha lite trygghet omkring sig. Men just de... Vi snackar drömmar och inte mirkael va? ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

En fördel med att flytta så ofta är ju att det blir rensat och kastat en del. Men, det är ju jobbigt i alla fall.

2009-02-17 @ 16:13:01
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/
Postat av: Therese

Fettisdag är det egentligen inte förrän nästa vecka...men vi orkade inte vänta så länge :)



Hoppas flyttandet gått bra och att du har installerat dig i din nya bostad.



KRAM

2009-02-18 @ 10:32:39
URL: http://tessides.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0