Ny adress

Idag blev det klart att jag ska flytta! Jag har en kollega som ska åka till Filippinerna och jobba i 3 månader och under tiden ska jag få hyra hans lägenhet. :-) Å nej, jag är inte alls avundsjuk på att han får fara på utlandsjobb i 3 månader... Grrr... Varför kunde inte jag få vara i hans kläder? Det hade passat mig perfekt just nu. Hoppas bara att jag får chansen en annan gång.

Börjar nog flytta så smått redan i helgen och under nästa vecka räknar jag med att vara klar. Jag har ju inte så mycket saker och det känns bara skönt inför flytten. Blir ju att flytta igen sen i slutet av maj. 

Lägenheten jag ska bo i ligger i Sandvika där jag jobbar och det tar endast 15 minuter att gå till jobbet. Det innebär att jag kommer spara en massa tid som annars går åt till att pendla från Oslo centrum till Sandvika. Det här är också en bra chans att prova på hur det är att bo i Sandvika istället för i centrala Oslo. För om inte alltför länge ska jag ju söka bostad igen och då vet jag ju om Sandvika är något alternativ.   

Så snart kommer jag bo i en fullt möblerad tvåa vilket är tur eftersom jag inte äger några möbler förutom en säng och en byrå. Lägenheten som är nästan helt ny ligger på andra våningen och har en liten balkong där jag kan sitta och äta frukost när det blir varmare ute. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0