Middagsbjudning

Bjöd en av mina vänner på middag idag. Lagade kyckling med massa grönsaker i kokkosmjölk med red curry paste och till det basmatiris. Det blev väldigt bra! :-) Trevligt att bjuda folk på middag för då blir jag mer motiverad att laga något gott.

Kom på ett gammalt citat som någon visst sagt en gång till en engelskspråkig vän: "I hate to bake and I hate to cook, but the things I make taste so good!" Undar vem som sagt det efter att ha bakat en väldigt uppskattad choklad- och pecanpaj till en Thanksgiving middag? Någon inte alltför blygsam som ständigt blir påmind om sitt uttalade... :-)

Jag och min vän hade i allafall en trevlig middag och vi började snacka om skidåkning. Både hon och jag är sugna på en skidtur snart och vi planerar att kolla runt lite i morgon om det är fler som har lust, för då kanske vi åker på en dagstur nästa helg. Vi funderade på Norefjell för det ligger bara 1 timme härifrån. Hoppas det blir av för jag vill åka slalom nu!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Mmmm.. Va gott!! Jag gillar röd curry! Å minst lika god är grön curry! Mmm..!

2009-03-17 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0