Chokladapelsin

I helgen köpte jag en chokladapelsin. :-) För ganska många år sedan fanns de i Sverige och jag minns att mamma brukade köpa de ibland. De är så häftiga och goda! Ljus choklad med apelsinsmak utformad som apelsinklyftor, sammansatta till en hel apelsin. Jag vet inte om man fortfarande kan köpa de i Sverige... Det är annars lite kul med Norge att man kan hitta såna saker här som inte säljs i Sverige längre.

Okej, nu måste jag erkänna en sak... Jag var tvungen att kolla upp hur apelsin stavas på svenska. :-) Jag blev så osäker på om det är med ett eller två p. Nu när jag tänker efter så tycker jag att det egentligen borde stavas som på norska eftersom det är så det uttalas. Varför ska svenskarna krångla till det så? :-)

Haha... Ser ni den komiska lilla raden längst ner på kartongen? Perfekt å dele. Norrmännen är för roliga ibland. Ett litet skämt på chokladasken... :-) Eller är det inte meningen att jag ska ha ynka 175 gram choklad för mig själv?


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har aldrig sett en chokladapelsin förut...men det kanske beror på att jag inte tycker särskilt mycket om choklad och därför aldrig har varit uppdaterad på den fronten :)



Hoppas du har haft en bra helg! KRAM

2009-02-22 @ 16:47:19
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den kommer jag ihåg. Nu blev jag allt sugen, men finns den i mörk choklad?

2009-02-22 @ 18:58:58
Postat av: svar

Har inte sett chokladapelsinen i mörk choklad. Tror att den bara finns med ljus.



Jag kan inte säga att jag tycker om choklad för det vore fel att säga... Jag älskar choklad! :-)

2009-02-22 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0