Testresultat

Igår gick den stora julebrustestningen av stapeln. Vi var tre förväntansfulla vänner som hade samlats hemma hos mig för att äta pepparkakor och ta oss an den viktiga uppgiften, att utse Norges bästa julebrus.

Julebrusen från Hamar Lillehammer bryggeri segrade, tätt följd av den från Ringnes.

Vissa kanske anser att det var fusk inblandat eftersom en tredjedel av testpanelen kommer från Hamar, men det var ett blindtest så alla sorter hade lika stor chans. Om man nu bortser från att killen från Hamar kände igen sin julebrus direkt...

Själv gjorde jag två upptäkter som är värda att notera! Julebrusen från Lerum är hallonsoda och julebrusen från Borg är Champis!!! Norge har alltså tagit två svenska klassiker och gjort om de till julebrus. Hmmm... Detta gav de inblandade parterna lågt betyg från min sida.

Ett annat fiasko är julebrusen från Trio. Detta är inte julebrus utan riktigt dålig Fanta!

Testpanelen enades också om att fortsätta vårat viktiga jobb. Nästa gång är det rusbrus som ska testas. Rusbrus är ett sånt gulligt norskt ord, jag ler varje gång jag hör det. :-) Det är alltså snack om alkoläsk som vi svenskar säger, typ Bacardi Breezer osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0