Pepparkakshus

Idag var jag på stan en sista sväng innan jul. Folk stressar omkring med en massa kassar fyllda med julklappar, men jag känner mig helt lugn. Jag hittade heller ingenting på stan så jag gick hem tomhänt. Det var ändå mest för att komma ut å gå en sväng som jag begav mig ut.

Helt ärligt så tycker jag att det är lite synd att det råder en sådan köphysteri innan jul. Många av sakerna kommer ju till och med att säljas på rea, om man bara väntar en vecka till. Fast jag älskar julen och förstår såklart att folk vill hålla sig till traditionen att ge bort presenter på julafton.

I år beslutade jag mig för att inte köpa så mycket materiella ting. Jag vill hellre ge bort upplevelser. Fast det är såklart lättare sagt än gjort. Det måste ju vara en upplevelse som passar den som ska få den.

När jag var på stan gick jag in på Nationalmuséet för konst, arkitektur och design för att titta på en utställning med pepparkakshus som de har nu i december. Nu fick jag en massa inspiration inför nästa års pepparkaksprojekt!

Det var ganska kul att se vilka kreativa pepparkaksprojekt som folk har gjort. Här är bilder på det som jag tyckte bäst om.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0