Julmarknad

Jag har varit på julmarknad i helgen. Det finns en nere vid Aker Brygge, bara några hundra meter ifrån mitt hem. Det var ganska mysigt där. Små bodar och julbelysningar överallt. 

Utbudet bland det som såldes påminde om det som säljs på en norrländsk vintermarknad. Fast priserna var chockartade. :o) Norrmän är allt annat än prismedvetna! 

Jag tittade i allafall på nya Lovikkavantar, för jag fryser lite om händerna eftersom jag har hål i mina. Fast jag var å andra sidan inte så sugen på att betala 300 norska kronor för ett par vantar. Kostar de verkligen så mycket? Kanske jag kan hitta ett par i Norrbotten i stället.

Det enda jag köpte på julmarknaden var ett rött knäckäpple. Jag förväntade mig inte att det skulle smaka gott, men det var så fint och därför måste jag bara ha ett.  

Nu har provsmakningen genomförts. Min första kommentar är att utseendet är mer fördelaktigt än smaken! Fast det smakar egentligen helt okej, en hård skorpa av knäck och under finns ju ett helt vanligt äpple. Tricket är att bita bort knäckskorpan och äta den först, sen har man kvar ett vanligt gott äpple.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0