Julebrus

I morgon kväll är det dags för året stora händelse i julebrusvärlden. Jag ska arrangera julebrusprovsmakning. Nu har jag inhandlat sju olika sorters julebrus och bjudit hem två vänner som ska hjälpa till att utse Norges bästa julebrus.

Julebrus är förresten Norges motsvarighet till julmust. Den är helt olik julmust, både till färgen och smaken. Den är väldigt söt och påminner närmast om en blandning mellan trocadero och portello.

Jag tycker julebrus är mycket godare än julmust och jag har faktiskt en favorit redan innan testet. I morgon ska vi dock ge alla varianterna en chans, för mina vänner ska få göra ett blindtest.

Här är våra sju olika julebrussorter som är med i testet (från vänster):

• Grans
• Ringnes
• Hamar Lillehammer Bryggeri
• Trio Bryggeri
• Borg
• Lerum
• Aass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0