Påskshopping

Lördagen bjöd på riktigt fint vårväder. :-) Jag tog en promenad till IKEA. På vägen dit är det nedförsbacke nästan hela vägen och det tog ca 25 minuter att gå dit. Både praktiskt och farligt att bo så nära IKEA!

När jag hittar en ny lägenhet framöver är det verkligen jättemycket saker jag behöver köpa. Det enda jag har i möbelväg är en säng, ett soffbord, en golvlampa, en fåtölj och en byrå. De möbler jag hade i Sverige har jag sålt eller gjort mig av med av praktiska skäl, det är helt enkelt lättare att köpa nya än att släpa hit de gamla.

Hela min köksutrustning ska jag däremot försöka frakta hit. Känns så onödigt att köpa allt nytt när jag har en komplett utrustning hos mamma och pappa. Vi har kommit fram till att vi ska ta lite åt gången eftersom alla hemresor sker med flyg. Mamma kommer på besök första helgen i maj och då ska hon ta ner lite saker. Håller som bäst på att skriva en lista till henne med vilka saker jag behöver mest.

Jag handlade inte så mycket på IKEA utan tittade mest och antecknade lite idéer. Fyllde en hel lista med saker som jag skulle vilja köpa. Jag kommer dock inte kunna köpa allt på en gång för när jag väl får tag på en lägenhet blir det massor av utgifter och en stor summa pengar ska betalas i depositionsavgift innan jag får flytta in.

Det jag köpte var ett fårskinn som jag velat ha så länge. Har ordnat en liten myshörna i soffan alldeles vid fönstret. Perfekt att sitta där och läsa. Hittade även svarta fyrkantiga tallrikar för 9 kr/st (!) så jag köpte 12 stycken eftersom brorsan också ville ha såna. Väldigt fina att ha när man har middagsbjudning eller när man vill lyxa till vardagen litegrann. Köpte också ett 3-pack med lakritsdoftande ljus och en form för att göra fiskformade isbitar i, som båda var på rea. :-) Fint med IKEA-rea för då är sakerna löjligt billiga.

Blev ett rejält träningspass på vägen hem också. Uppförsbacke och 12 tallrikar i ryggsäcken! Härligt med lite träning!


Myshörna med fårskinnet Ludde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0