Påskgodis

I slutet av februari började affärerna sälja påskgodis. Ja det är ganska tidigt kan man tycka. Jag har i allafall haft gott om tid på mig att testa massor av påskgodis ända sedan dess.

Är det något jag älskar så är det choklad! Fick ytterligare ett bevis på det när jag såg att allt påskgodis jag testat var choklad! :-) Ja det finns ju påskgodis som inte är choklad också, men det är utanför detta tests gränser.

Resultat från testet:

Påskäggena från Freia (Marabou brukar också sälja dem) är min favorit. Det är ihåliga chokladägg som är fyllda med mjölkcreme. Väldigt mastiga är de, jag klarar inte att äta två på rad trots att jag är en van chokladätare. :-)

Betyg: ♥♥♥♥♥



Första gången jag smakade Cadbury´s creme egg var när jag var i London för några år sedan. Tycker att konceptet är lite kul med ett chokladägg som är fyllt med någon form av creme som är vit och så gul i mitten som riktiga ägg. Choklad från Cadbury är dock inte min favorit. Den är mycket sötare än många andra sorter och fyllningen i ägget smakar precis som fluorsockerglasyr.

Betyg: ♥♥


Testade en annan typ av påskägg från Cadbury, Mini Eggs. Det är chokladägg med ett crispigt skal. Ganska småa, så man kan äta många. Tyvärr så kändes de ganska tråkiga och vanliga ut.  

Betyg: ♥♥


Några olika varianter av chokladägg med Smarties i fick också vara med i testet. Chokladen är godare än den från Cadbury i allafall. Dessutom gillar jag minismarties.

Betyg: ♥♥♥


Sist av allt var det dags att testa chokladkaninen från Kinder. Den var som ett stort kinderägg med lite annorlunda form. Synd att det inte var någon överraskning med... :-)

Betyg: ♥♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0