Påskekrim

Under påsken ska man ju läsa krimböcker eller påskekrim som det kallas i Norge. Jag har börjat läsa böckerna i Millennium trilogin av Stieg Larsson. Den första boken, Män som hatar kvinnor läste jag ut alldeles innan påsk. Nu håller jag på att läsa den andra, Flickan som lekte med elden. Den tredje boken heter Luftslottet som sprängdes. Dessa böcker kan varmt rekommenderas, de är riktigt spännande och alla jag känner som läst dem säger samma sak!

Män som hatar kvinnor går också på bio nu och igår var jag och en kompis och såg den. Eftersom jag nyligen läst ut boken visste jag i stort vad som skulle hända, men boken och filmen är ju aldrig helt lika. Jag tycker filmen var jättebra och helt klart värd att se!

Betyg: ♥♥♥♥♥

SF Bio: Män som hatar kvinnor
Bild från SF.


Här är lite av handlingen (från SF:s hemsida):

Lisbeth Salander är en ung egensinnig tjej med ett mörkt förflutet. Hon är en enastående researcher och en av landets främsta hackers.

Den grävande journalisten Mikael Blomkvist har precis blivit dömd till fängelse för förtal när Henrik Vanger, tidigare en av landets främsta industriledare, vill ge honom ett annorlunda uppdrag.

Lisbeth och Mikaels vägar möts och tillsammans gräver de djupt i familjen Vangers förflutna där de möter en mörkare och blodigare historia än någon av dem kunnat ana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0