Laptopbricka

När jag hälsade på en väninna i Umeå såg jag att hon hade en praktisk sak, en laptopbricka. Om man som jag alltid sitter med datorn i knäet och surfar, bloggar och ser på film kan en sån vara bra att ha.

Jag har ju inte heller någon TV så istället ser jag en del filmer på datorn. Vanligtvis nedbäddad i soffan eller sängen och då blir den stackars datorn som ofta ligger på en kudde ganska varm. Laptopbrickan består av en mjuk kudde under som formar sig efter underlaget och en hård plastbricka på ovansidan för att datorn ska kunna kylas lättare. De varianter jag hittat har avtagbart kuddöverdrag som går att tvätta.

IKEA har en budgetvariant som dessutom visade sig vara billigare i Norge än i Sverige. Den finns i två färger, en svart/grå och en vit/beige. Kostar 98 NOK respektive 149 SEK.

Bilder från IKEA.


Surfade lite på nätet och kollade på andra alternativ och hittade då en variant som finns i flera färgkombinationer och säljs bland annat via den svenska hemsidan Bluebox. Den kostar 399 SEK alternativt 465 SEK om man väljer en med träbricka. Denna bricka är lite mer fyrkantig och har en nedsänkning i ena hörnet där man kan plassera ett dricksglas.

Den fyrkantiga brickan har ett bredare användningsområde enligt mig då den dessutom kan användas för frukost på sängen, lunch/middag i soffan osv. Jag beslutade mig för att beställa en i svart/beige. Problemet visade sig vara att de inte levererar till utlandet, men jag har ju en snäll väninna som jag ska sova hos när jag åker till Umeå om två veckor så jag fick beställa den hem till henne! :-)


Bild från Bluebox.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0