Karnevalen blev succé

Förra fredagen hade vi fest på jobbet och denna gång hade festkommittén bestämt att vi skulle ha karneval, vilket var ett annorlunda men väldigt roligt inslag! Festen blev jättelyckad och vi var lite över 200 personer och de flesta hade klätt ut sig. Jag trodde inte själv att folk skulle vara så ambitiösa med att klä ut sig. Vissa hade såklart ansträngt sig mer än andra.

På min avdelning hade vi gemensamt tema och klädde ut oss till vita kaniner. Jag bestämde att jag skulle vara en snällare och lite mer påklädd version av Playboy bunny istället för "bara" en vit kanin. :-)

Mina favorit outfits hade några av mina vänner som hade klätt ut sig till knattarna! Skrattade direkt jag såg dem komma nerför trappan som Knatte, Fnatte och Tjatte. Eller Ole, Dole och Doffen som de heter på norska. De frågade mig flera gånger under kvällen; vad var det nu vi hette på svenska och vem var vem? :-) Jag har en snygg bild på dem som är fotad lite senare under kvällen, men jag är snäll och väljer att visa den jag fotade i början. Annars kanske någon blir besviken när de ser sina favorit seriefigurer i ett lite annat skick än de är vana vid! Hehe...

En tjej fick pris för mest tekniska utklädnad. Hon hade klätt ut sig till en ventil! :-) Ja, det skulle jag aldrig ha kommit på. Några andra populära outfits var kor, bin, björnligan och massor av pirater.

En påklädd Playboy bunny designad för Skandinaviskt klimat.

Knatte, Fnatte och Tjatte!


Här kommer en ventil gåendes.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, jag dööör! Vad hade de satt i byxorna? Kuddar? Ser helt sjukt ut. Vuxna bebisar, typ. :D

2009-04-02 @ 21:18:24
Postat av: svar

Detta är ett hemligt insidertips från knattevärlden! Det som krävs för att göra den perfekta knattebaken är en vit fleecepläd (som delas i tre delar) och två kuddar var, en fram och en bak! De här grabbarna är uppfinningsrika! :-) Helt klart coolast på festen! De var extra mjuka och goa att kramas med också.

2009-04-02 @ 21:39:05
Postat av: Anna

Så söt du var som kanin =) och så kul att ditt jobb ordnar roliga fester! Hoppas allt är bra med dig och att du får en trevlig helg! Kram Anna

2009-04-03 @ 07:08:59
URL: http://anniz.webblogg.se/
Postat av: Fanny

tar anteckningar :P

2009-04-03 @ 13:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0