Jag flyttar...

En av anledningarna till att jag är ganska upptagen just nu är att jag håller på att flytta. Nu igen! :-) Har fått en liten 2 rums lägenhet inne i centrala Oslo. Igår fick jag nycklarna och i morse började jag så smått att flytta över lite saker. Det mesta kommer vi dock att ta i morgon.

Jag är väldigt nöjd över planlösningen. Lägenheten har ett stort badrum med badkar, tvättmaskin och torktumlare. Köket är nytt och fint med diskmaskin. Det är väldigt högt i tak och ovanför sovrummet finns det ett loft som är lika stort som själva sovrummet.



Har varit ute på shoppingrunda idag. Det är en del saker jag behöver köpa till lägenheten. Vissa saker är inte fullt så roliga att spendera pengar på, exempelvis dammsugare. Hade liksom alla såna saker i Sverige, men nu måste jag börja om från scratch eftersom jag inte orkar släpa hit allt det gamla.

Hittade en billig dammsugare på Elkjöp som kostade 300 kr om man beställde den på internet och annars 600 kr i butiken. Det konstiga var att man kunde beställa den på internet och sedan hämta ut den i butiken, så han som sålde den sa att jag lika gärna kunde få den för internetpriset direkt så slapp jag gå hem och beställa den och sedan komma tillbaka för att hämta den. Han förstod hur det skulle gå till annars.

Sedan tog jag och en kompis en tur till Ikea. Handlade två ramar med plats för tre bilder, ett litet avlastningsbord på hjul, sängbord med två lådor, strykbord, lakan, madrass och några småsaker för totalt 1000 kr. Ikea är bra!

Det som fattas nu är en garderob och kanske lite småsaker. Jysk hade ett bra erbjudande på en garderob med tre dörrar, men det visade sig att den är för stor för mitt lilla sovrum. De har också en lite mindre variant med två dörrar som däremot skulle passa precis. Funderar på att köpa en sån i veckan. Ska fråga han som ska köra min säng om vi inte kan svänga förbi Jysk också. :-) Vi kommer ändå i stort sett att passera Jysk i vilket fall som helst så det borde inte vara något problem.

Den som flyttar flest gånger i sitt liv vinner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Så otroligt skönt för dig att det nu löst sig med boende! Lägenheten ser väldigt fin ut =) Bra planlösning och lagom stl - perfekt! Och det är 1:a handskontrakt? Hoppas det går bra för dig med flytten och att du får tag i alla saker du behöver till lgh! Kram Anna

2009-04-19 @ 09:07:31
URL: http://anniz.webblogg.se/
Postat av: svar

Ja det är 1:a handskontrakt, men det är en privatperson som äger den.

2009-04-19 @ 11:49:01
Postat av: Fanny

Tvättmaskin, torktumlare OCH diskmaskin? Lyx! Jag är lite nyfiken på loftet... Du lägger väl ut kort på denna drömlägenhet sen? :)

2009-04-19 @ 12:23:08
Postat av: Therese

Hej! Lägenheten verkar ju jättefin! Hoppas verkligen på bilder framöver! :) Du är duktig på att få det fint omkring dig, så jag är övertygad om att det kommer bli ett väldigt mysigt och hemtrevligt hem. Vi har byggt trall på balkongen i helgen och nu är det äntligen dags att börja pynta med blommor, ljus och annat mysigt.

2009-04-19 @ 15:39:36
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: svar

Jag ska bjuda på lite bilder när jag kommit i ordning lite... Vilket kan ta ett tag om jag känner mig själv rätt. :-)

2009-04-19 @ 17:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0